Aukok periodiškai Tapk ambasadoriumi PARAMA

„Renkuosi mokyti!“ 9-oji karta

Atgal

„Renkuosi mokyti!“ 9-oji karta

IŠŠŪKIS -
skirk paramą „Renkuosi mokyti!“ programai iki Naujų metų ir kiekvienas tavo investuotas euras bus padvigubintas: 1€ = 2€ ! Padėk „Renkuosi mokyti!“ įvykdyti šį iššūkį ir taip prisidėk prie mūsų šalies ateities kūrimo!

Kas mes esame?
„Renkuosi mokyti!“ pritraukia ir parengia motyvuotus jaunus lyderius dirbti mokytojais, įkvepiančiais kiekvieną vaiką noru mokytis. „Renkuosi mokyti!“ mokytojai įsipareigoja siekti kiekvieno vaiko mokymosi sėkmės ir džiaugsmo. Programa yra pasaulinio „Teach For All“ tinklo narė, Lietuvoje ji veikia nuo 2008 m.

2017 m. „Renkuosi mokyti!” pradėjo naują programos etapą („Renkuosi mokyti - mokyklų kaitai!”), kuriuo siekiama sutelkti Lietuvos mokyklas bendram darbui, kad kiekvienas mokinys patirtų mokymosi sėkmę ir būtų savo mokyklos bei šalies kūrėjas.

Kokias Lietuvos švietimo problemas sprendžia „Renkuosi mokyti!” programa?

Vaikų mokymosi pasiekimai ir emocinė būklė (apie 300 000 mokinių):
Nelaimingi vaikai. Vaikai Lietuvoje vis dar yra tarp nelaimingiausių vaikų Europos šalyse; vaikų gerovės indekse užimama 27 vieta iš 29 (UNICEF, 2015).
Neturi bazinio matematinio raštingumo. 26% Lietuvos 15-mečių neturi bazinio matematinio raštingumo.
• Didėja pasiekimų atotrūkis dėl socialinės ir ekonominės atskirties. Didelis skirtumas tarp vaikų, besimokančių rajonų ir didmiesčių mokyklose (TIMSS).
Žemas aukštų pasiekimų procentas. Lietuva 1%, Estija 3,6%, Lenkija 5% (PISA duomenys).

Mokytojų trūkumas: kas pakeis senstančius mokytojus Lietuvos mokyklose (apie 26 000 mokytojų):
Senstantys mokytojai. Mažiau nei 4% mokytojų yra jaunesni nei 30 metų; 23% yra tarp 30 ir 45 metų amžiaus; ir net 65% mokytojų amžius siekia 45-60 metų.
Mokytojų trūkumo krizė. 2017 m. rugpjūčio mėnesį registruota beveik 1400 laisvų mokytojo darbo vietų. Pavyzdžiui, 2018 m. trūks daugiau nei 100 chemijos mokytojų, o tokį išsilavinimą gavusių per pastaruosius penkis metus yra vos 32 (LŽ, 2017).
Jauni specialistai nesirenka mokyklų. Tik apie 10% pedagoginį išsilavinimą įgijusių absolventų po studijų įsidarbina mokyklose.
Žemas mokytojo profesijos prestižas. Mokiniai labiausiai nenori būti mokytojais ir valytojais (Veidas, 2012).

Paremk mus šiandien ir tapk „Renkuosi mokyti!” bendruomenės dalimi!