IŠŠŪKIS -
skirk paramą „Renkuosi mokyti!" programai ir kiekvienas tavo investuotas euras bus padvigubintas tarptautinių rėmėjų: 1€ = 2€ ! Padėk „Renkuosi mokyti!" įvykdyti šį iššūkį ir taip prisidėk prie mūsų šalies ateities kūrimo!
„Renkuosi mokyti!“ pritraukia ir parengia motyvuotus lyderius dirbti mokytojais, įkvepiančiais kiekvieną vaiką noru mokytis. „Renkuosi mokyti!” mokytojai įsipareigoja siekti kiekvieno vaiko mokymosi sėkmės ir džiaugsmo. Taip pat kartu su bendruomene įgyvendina tvarius pokyčius mokyklose ten, kur jų labiausiai reikia. Programa yra pasaulinio „Teach For All” tinklo narė, Lietuvoje ji veikia nuo 2008 m.
2017 m. „Renkuosi mokyti!” pradėjo naują programos etapą („Renkuosi mokyti - mokyklų kaitai!”), kuriuo siekiama sutelkti Lietuvos mokyklas bendram darbui, kad kiekvienas mokinys patirtų mokymosi sėkmę ir būtų savo mokyklos bei šalies kūrėjas.
Kokias Lietuvos švietimo problemas sprendžia „Renkuosi mokyti!” programa?
Vaikų mokymosi pasiekimai ir emocinė būklė:
• Didėja pasiekimų atotrūkis dėl socialinės ir ekonominės atskirties. Didelis skirtumas tarp vaikų, besimokančių rajonų ir didmiesčių mokyklose. Kaimo vaikams pavyti Vilniaus vidurkį prireiktų daugiau kaip 2 papildomų mokslo metų (EBPO PISA tyrimas, 2015).
• Mokinių savijauta - prasta, 54% mokinių patiria patyčias (tarptautinis HBSC tyrimas, 2014). 31% mokinių jaučiasi vieniši (2 vieta iš 72 šalių), 31% jaučiasi pašaliniai mokykloje (3 vieta iš 72 šalių), 34% mokykloje jaučiasi tiesiog nejaukiai, ne savo vietoje (5 vieta iš 72 šalių) (EBPO PISA tyrimas, 2015).
• 1/4 Lietuvos mokinių nesiekia bazinio lygmens matematinio, gamtamokslio ugdymo, skaitymo gebėjimų srityje (EBPO PISA tyrimas, 2015).
Mokytojų trūkumas: kas pakeis senstančius mokytojus Lietuvos mokyklose:
• Senstantys mokytojai. Mokyklose dirba kiek mažiau nei 4 % jaunų mokytojų iki 29 m. Beveik pusė pedagogų (52,5 %) yra vyresni nei 50 m. ar sparčiai artėjantys prie pensijinio amžiaus.
• Mokytojų trūkumo krizė. Jau dabar mokykloms trūksta pradinių klasių, ikimokyklinių, STEAM, užsienio kalbos mokytojų, ateityje rasti mokytoją bus vis sunkiau.
• Jauni specialistai nesirenka mokyklų. Tik apie 9% pedagoginį išsilavinimą įgijusių absolventų po studijų įsidarbina mokyklose.
• Žemas mokytojo profesijos prestižas.
Paremk mus šiandien ir tapk „Renkuosi mokyti!” bendruomenės dalimi!