Mamos netekau, kai man buvo 20 metų. Aš buvau šalia, kai jos gyvybė užgeso. Jeigu manęs tuomet nebūtų ištikusi šoko (emocinio atsiribojimo) būsena, tikriausiai būčiau išprotėjęs. Pamenu ir laiką, kuris sekė po to – mėnesių mėnesius buvau pasimetęs toje tuštumoje, kuri atsivėrė mamai išėjus. Nebuvo dienos, kad jos netrūktų, skausmas lydėjo mane visur, o labiausiai jos nebuvimą jaučiau namuose, kuriuose aš užaugau.
Į „Jaunimo liniją“ atėjau 2015 m., praėjus keturiems metams po mamos mirties. Parengiamųjų kursų metu įvyko didelis pokytis mano gyvenime: išmokau geriau suprasti, priimti save ir tuo pačiu labiau įsijausti į kito situaciją. „Jaunimo linija“ man tapo ta vieta, kur išmokęs dalintis savo emocijomis, pasirengiau išbūti su skambinančiųjų jausmais. Pokalbiai su tais žmonėmis man padėjo patirti bendrumo jausmą, pačiam išsilaisvinti.
Net ir vienas pokalbis skambinančiajam gali padėti geriau suvokti, ką jis patiria, pažvelgti giliau į problemas ir įsivardinti subtiliausius jausmus. Kartais pagalvoju, kad norėčiau dabar, jau būdamas „Jaunimo linijos“ savanoriu, paimti ir paskambinti sau, tam Martynui prieš šešerius metus, kuris išgyvena netektį ir padrąsinti nebijoti kalbėti apie savo jausmus.
Savanoris Martynas Žėkas (istorija tikra)
Lietuvoje kasmet mažėja savižudybių skaičius, tačiau vis dar esame 1-oje vietoje ES pagal savižudybių skaičių. Kitas šalis pagal savižudybes lietuviai lenkia beveik dvigubai.
Mes, „Jaunimo linija“, esame viena didžiausių Lietuvoje nemokamos emocinės paramos telefonu ir internetu tarnyba, veikianti visą parą. Nuo 1991 metų veikiančioje tarnyboje dirba apie 350 savanorių Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Jie nuo veiklos pradžios atsiliepė į daugiau kaip į 1 milijoną skambučių.
Tikime, kad nuoširdus pokalbis su „Jaunimo linijos“ savanoriu gali padėti pakeisti savižudybių statistiką Lietuvoje, paraginti žmones atviriau kalbėti apie sunkumus ir tinkamai pasirūpinti savo emocine sveikata. Daugiau parengtų savanorių – daugiau pokalbių ir daugiau žmonių, kurie, susidūrę su sunkumais, sulaukia emocinės pagalbos.
Šio projekto tikslas – užtikrinti, kad emocinė parama telefonu ir internetu būtų prieinama kiekvienam.