Nuotolinis mokymasis pandeminiu laikotarpiu, moksleiviams sukėlė itin daug iššūkių. „Eiti“ į mokyklą būnant savo namuose – visiškai nauja patirtis, kurioje jiems teko daug savarankiškai dirbti, susidurti tiek su techninėmis, tiek su emocinėmis kliūtimis. Tokiomis aplinkybėmis itin svarbus klasės draugų, pedagogų palaikymas, tačiau dėl pandemijos juos pasiekti buvo sudėtinga. Iniciatyva „Padėsiu mokyti(s)“ susikūrė vedina būtent šio tikslo – savanorių pagalba sukurti tinklą, kuriame moksleiviams būtų teikiama individuali arba grupinė pagalba pamokų metu, atliekant namų darbų užduotis arba emociškai palaikant ir motyvuojant. Savanoriai ne tik padeda moksleiviams pagerinti mokslo pasiekimus, bet dažnai padrąsina, palaiko ir motyvuoja moksleivius, netgi užsimezga naujas draugystes. Iniciatyva taip pat padeda karo pabėgėlių šeimų vaikams, kuriems ypač reikia pagalbos integruojantis į Lietuvos švietimo sistemą. Šie vaikai patiria emocinių sunkumų, nemoka lietuvių kalbos, stokoja visokeriopos pagalbos jiems svetimoje ugdymo sistemoje.
„Emocinės pagalbos poreikis retai būna pirminis susitikimo tikslas. Mokyklų atstovai dažniausiai kreipiasi prašydami savanorių pagalbos mokymosi spragų ar individualių ugdymosi poreikių turintiems vaikams, ypač moksleiviams, kurie mokykloje yra naujokai arba atvyko iš užsienio ir lietuvių kalba jiems vis dar sunkiai įkandama. Nepaisant to, kiekvieno moksleivio atveju ilgainiui kyla emocinio palaikymo poreikis, todėl labai svarbu, kad vaikas pasitikėtų savanoriu ir kartu po truputį stiprėtų abipusis ryšys. Dėl šios priežasties prieš savanorišką veiklą atsakingai ruošiame savanorius mokymuose, kurių nauda, kaip teigia patys savanoriai, yra didžiulė. Po keletos savaičių savanorio ir mokinio bendravimo teigiamą pokytį pastebi ir su vaikais dirbantys pedagogai, jie džiaugiasi ne tik pagerėjusiais mokymosi rezultatais, bet ir labai maloniais moksleivių įspūdžiais po užsiėmimų su savanoriais, geresniu nusiteikimu mokytis ir bendrauti. – dalijasi patirtimi savanorių mentorė Kotryna.
Savanorė Justina teigia: „Labiausiai įsiminė, kai atvykus į mokyklą vienas iš vaikų pasitiko apkabinimu. Tai buvo gražiausias mano pastangų įvertinimas.“ Ir priduria: ,,Tikiuosi, kad „Padėsiu mokytis" metu mokiniai išmoksta nebijoti klausti, nebijoti klysti, labiau pasitikėti savo jėgomis ir tuo pačiu didinti motyvaciją mokytis.“
Savanorė Goda Kotryna dalijasi patirtimi: „Moksleiviams padedu kartu su jais dalyvaudama pamokose, paaiškindama užduotis, kurių jie nesupranta, padėdama susigaudyti, ką jie turi daryti ar nuraminti, kai juos užvaldo kokia nors stipri emocija, kartais tik dėl jiems vieniems žinomos priežasties. Taip pat laisvu nuo pamokų metu, jei tokio lieka, kartu su jais leidžiu laiką.“
Padėkime mokiniams įveikti mokymosi iššūkius!