...Moksleivių akademija „Civitas“ (MAC) man padeda plačiau matyti pasaulį. Nauji žmonės, naujos istorijos, naujas požiūris – naujas pasaulis. ...MAC paskatino domėtis, mąstyti, šnekėtis apie tai, kas vyksta visuomenėje ir aplink mus, ir nebūti abejingiems. ...MAC susiburia susidomėję žmonės, o nuoširdūs, pozityviai nusiteikę ir, svarbu, kviečiantys diskutuoti dėstytojai juos nukreipia dar didesnio susidomėjimo link. Tai ir yra motyvacija – užburtas pažinimo ratas. Tai MAC moksleivių – Gabrielės, Veros, Eglės – mintys apie akademiją.
Apie projektą: Moksleivių akademija „Civitas“ – tai neformali jaunimo visuomeninio lavinimo mokykla. Šio projekto tikslas buvo padėti moksleiviams geriau suprasti, kas vyksta mūsų visuomenėje ir valstybėje, suteikti įvairiapusiškų žinių, ugdyti kritinį mąstymą, skatinti diskusijas ir idėjų mainus. 2007 metais Pilietinės visuomenės institutas įsteigė pirmą Moksleivių akademiją „Civitas“ Vilniuje. Paskatintas sėkmingos Moksleivių akademijos „Civitas“ veiklos 2007/2008 ir 2008/2009 mokslo metais, Pilietinės visuomenės institutas įsteigė dar kelis naujus padalinius kituose Lietuvos miestuose.
Pagrindinė studijų forma moksleivių akademijoje – kūrybiniai seminarai su kviestiniais lektoriais, savo sričių ekspertais. Akademijoje dėstys žinomi politologai, sociologai, istorikai, filosofai, žurnalistai, meno kritikai ir kitų sričių ekspertai. Seminarų turinį bei pobūdį kuratorių padedami su vadovais aptaria ir suderina patys moksleiviai. Seminarai skiriami įvairių Lietuvos viešojo gyvenimo sričių (viešosios politikos, žiniasklaidos, kultūros, ūkio, meno ir kitų) analizei, kritiniam vertinimui, alternatyvių sprendimų paieškoms. Be to, susitikimų metu moksleiviai įgyja diskusijų moderavimo ir viešojo kalbėjimo įgūdžių.
Parama skirta, kad būtų suorganizuotas metinis suvažiavimas – konferencija bei šešios diskusijos Vilniaus, Pakruojo, Kėdainių bei Molėtų moksleivių akademijose „Civitas“, kuriose moksleiviai aktyviai dalyvavo, sėmėsi žinių, ugdė piliečiams būtiną kritinį mąstymą bei viešojo kalbėjimo įgūdžius. Šiuose septyniuose renginiuose bendrai dalyvavo beveik du šimtai moksleivių, metiniame suvažiavime pranešimų klausėsi, diskusijoje dalyvavo ir šių moksleivių mokytojai.