„Padėkit, nebegaliu...“, „Ar galiu pasikalbėti?“, „Nežinau nuo ko pradėti, sunku...“, „Prašau pasakyti man, kaip palikti savo smurtaujantį vyrą?“, „Paskambinau atsisveikinti, planuoju nusižudyti.“ – šiomis ir dar daugybę kitų sunkių minčių pradeda pokalbius moterys ar kartais ir vyrai, vaikai skambinantys į Pagalbos moterims liniją. Tam, kad atsilieptų į visus skambučius, jau 19 metų savanoriai linijoje budi visą parą, 7 dienas per savaitę. Neretai skambinančiajam linija – tai pirmas žingsnis pagalbos sau link: pokalbio metu nuslūgsta emocinė įtampa, sumažėja baimė ir nerimas, gaunama informacija, kokios pagalbos ir kur toliau galima kreiptis.
Dažnai moteris, besirūpindama aplinkiniais, pamiršta apie save, savo vidinį pasaulį. Kai ji jaučiasi įskaudinta, nesuprasta, kai sunku priimti vienokį ar kitokį sprendimą, kai slegia sunkumai, ji dažnai nedrįsta kalbėti su artimaisiais, nenorėdama jiems užkrauti naštos arba bijodama savo jausmų nuvertinimo. Tuomet jausmai ir emocijos ima viršų ir prarandama gyvenimo kontrolė. Tokiu metu svarbu būti išklausytai, padėti suprasti kylančius jausmus ir susidėlioti savo mintis. Žmogiškas ryšys ir nuoširdus pokalbis gali padėti išgyventi konfliktus, nutrūkusius santykius, skyrybas, išdavystes, netektis ar kitas krizines situacijas.
2022 metais Pagalbos moterims linijos savanoriai atsakė į 25 973 skambučius (t. y., 71 pokalbis per parą). Taip pat atrašė į 502 laiškus bei 1 094 kartus suteikė emocinę paramą susirašinėjant internetu (angl. chat). Šiam skaičiui pasiekti prireikė daugiau nei 25 tūkst. valandų savanoriško darbo. Tačiau šiuo metu vis dar atsakoma ne į visus skambučius – 30-40 proc. lieka neatsakytų. Priežastis – didelis esamų savanorių užimtumas bei jų trūkumas, tad naujų savanorių paieška ir jų paruošimas teikti emocinę paramą yra labai svarbus. Šiuo projektu siekiama užtikrinti nenutrūkstamą emocinės paramos prieinamumą visą parą.
Padėkite mums išgirsti kiekvieną moterį!