Aukok periodiškai DOVANŲ ČEKIAI Gauti paramą

„Gyvoji biblioteka“: ugdykime toleranciją mokyklose (2011.04-10)

Atgal

„Gyvoji biblioteka“: ugdykime toleranciją mokyklose (2011.04-10)

Ką žinote apie žydus? O žmones, išėjusius iš įkalinimo įstaigos? Ar turinčius regėjimo negalią? Koks jų gyvenimas? Su kokiais sunkumais jie susiduria? Apie tai yra parašyta daug, bet apie tiesioginę patirtį Jums gali papasakoti Gyvoji knyga. Gyvojoje bibliotekoje skaitytojas turi progą paskaityti Gyvąsias knygas – žmones iš pažeidžiamų socialinių grupių, visuomenėje patiriančius diskriminaciją ar išankstines nuostatas. Skaitymas – tai Gyvosios knygos ir skaitytojo atviras pokalbis, kurio metu skaitytojas gali užduoti Knygai rūpimus klausimus bei išgirsti atvirus atsakymus ir taip laužyti savo išankstines nuostatas bei ugdyti toleranciją. Poveikis būna akivaizdus – dažniausiai skaitytojas išeina susimąstęs ir teigiamai pakeitęs savo požiūrį į tam tikras socialines grupes.

Apie projektą: Projektą sudarė trys etapai. Pirmajame etape buvo atrinkta dešimt mokyklų, pareiškusių didžiausią susidomėjimą, pasiūliusių organizacinę pagalbą. Antrojo etapo metu buvo organizuojamos Gyvosios bibliotekos. Įgytos dalyvių žinios apie visuomenės etninę, rasinę, lyčių, amžiaus, religijų ir socialinių grupių įvairovę praplėtė jų pasaulėžiūrą bei mąstyseną. Gyvosiose bibliotekose sudalyvavo apie 500 moksleivių iš 10 Lietuvos miestų ir miestelių. Trečiajame etape vyko įsivertinimo renginys, kurio metu buvo aptarti įspūdžiai apie Gyvųjų bibliotekų organizavimą mokyklose, susisteminti tobulinimo pasiūlymai, suplanuotas tęstinumas.

Parama skirta mikroautobuso nuomai, organizuojant Gyvųjų knygų keliones į regiono mokyklas, taip pat jų maitinimui bei kitoms organizacinėms išlaidoms.